18.02.2010

Kamiaze maling


Vi vurderer å male over noen av tapetene.

Jepp, jeg har lest alle de gode rådene, og VET at underlaget er superviktig. Jeg vet også at alle tapetskjøtene kommer til å bli synlige, og at det godt kan hende at tapetet bobler seg.

Jeg har ikke engang tenkt å bruke tapet-grunning. Faktisk tror jeg ikke jeg vil grunne i det hele tatt!

Tapetene er nemlig hele, og i god stand bortsett fra noen stygge skruehull og falmede flekker. Jeg har prøvemalt en flekk, og malingen både dekker godt og sitter godt. De to strøkene jeg har fått opp ser ut til å holde rikelig. Ingen bobler oppdaget første døgn, i hvert fall. Begge veggene det er snakk om, er stort sett dekket bak møbler eller brutt av vinduer. Og vinduene skal skiftes av borettslaget lenge før vi er ferdige med å pusse opp viktigere ting.

Men jeg er litt nervøs, for jeg fant ingen forum-innlegg eller blogg-poster som fortalte hvordan slike kamikaze-prosjekter har blitt. Bare andres planer om å gjøre det, ekspertenes advarsler og en håndfull skrekkhistorier om den gangen min søsters tantes fetters kusine gjorde noe virkelig dumt.

1 kommentar:

systa sa...

jeg visste IKKE at vår tantes fetters kusine hadde gjort noe slikt?

JEG hadde glatt malt rett på tapeten, husker du leiligheta vår i drammen? på kjøkkenet gjorde jo vi det. så bra ut det, bortsett fra at tapeten startet å rulle i kantene(men det var så langt oppe at ingen så):)