15.02.2010

Lampe



I flere år har vi ønsket oss vegglamper på soverommet, men ikke hatt lyst til å henge opp nye i leide leiligheter. Vi har hatt nattbordslampe(r), men vi både leser og skriver en del i sengen, og har lyst på mer lys.

For et par dager siden skummet jeg en blogpost der noen malte en slik tertial-lampe, og i går så jeg et bilde av en lignende lampe hengt på veggen bak en lenestol eller sofa. Desverre husker jeg ikke hvor jeg så dem, jeg var ikke så interessert i lampen før jeg så den igjen på et gammelt bilde av min egen skrivepult og husket hvor godt og målrettet lys den gav. Og nå lurer jeg på om det går an å få tak i to litt mindre utgaver til å henge over senga... Nye skrivebords-lamper med halogen eller led-lamper er jo ofte mindre kopier av gamle klassikere...

Foto fra IKEA.

1 kommentar:

Jorun sa...

Jepp, bilde nummer to er bare en "flip" av det første. Har du bredt nok skjermbilde legger de seg pent ved siden av hverandre slik jeg vil henge dem opp. Kommer de over hverandre ser det mest rart ut. Jaja.