14.09.2011

Lasagne-planting


Det er fortsatt litt tidlig å plante blomsterløk, men nettopp derfor er det tid for å bestemme sorter og kjøpe løk.

Jeg har lyst til å sette noen tidlige løkplanter rundt sommerplantene mine, og jeg skal lage en potte med kun løk. I den potten skal jeg prøve noe jeg nettopp har lært at heter løk-lasagne.

Det betyr rett å slett at jeg skal plante løk i fler lag, slik at det kommer nye planter når de første visner ned. Tidlig neste vår skal jeg ha en potte full av krokus. Opp mellom de visnende krokusbladene vil jeg at det skal komme påskeliljer, som så gradvis blir avløst av tulipaner.

Wish me luck!

Bildet er fra Garden Health. Søkeord jeg ikke tenkte på med en gang: spring bulbs, bulb layering, bulb lasagna

1 kommentar:

high house then radio sa...

Kjempebra ide med lasagneplanting - blir nok en frodig vårkrukke. Lykke til:)
Jeg har allerede satt noen tulipaner - håper ikke det er for tidlig. I fjor plantet jeg i oktober og det var for sent... -det ble iallefall ikke blomster av det.